Exhibition INVITATION 1: Reading between the Lines, Cabane B*, Bern, 2023. (photo: Corinne Futterlieb. Courtesy: Ali Rose-May Monod for Cabane B*)

and yes I said yes I will Yes, Salon am Moritzplatz, Berlin (photo: Kim Bode)

prelude 6

transparent window color on window
since 2021

EN
prelude 6 belongs to the series preludes, consisting of site-specific texts, written in transparent window color, attached to windows or glass elements within exhibition venues. The prelude, inscribed in a specific place, refers to a before, announcing something depending on the expectations and possibilities of the reader, possibly already happening unnoticed in different variations.

The texts, written from a first-person perspective, describe moments in which words get stuck and other forms of communication are brought into focus. The series is based on reflections on the relationship between trauma and language, as well as what Federico Campagna‘s describes as the cosmos of Technic (Prophetic Culture: The Reconstruction of Reality, Bloomsbury 2018), in which the totality of what exists and what is possible is reduced to a closed sphere of language, absolute in the absence of an “outside” to it. The preludes actively attempt to point towards permeabilities to leave the reductive and violent space of absolute language.

DE
prelude 6 ist Teil der Serie preludes, die aus ortsspezifischen Texten besteht, welche in transparenter Fensterfarbe an Fenstern oder verglasten architektonischen Elementen von Ausstellungsorten angebracht sind. Als Auftakt/Vorspiel, an einem spezifischen Ort eingeschrieben, verweisen sie auf einen Moment des davor, etwas ankündend, das sich von den Erwartungshaltungen und Möglichkeiten der Lesenden abhängig macht, das sich womöglich in verschiedenen Variationen unbemerkt am Ereignen ist.

Die aus der Ich-Perspektive verfassten Texte beschreiben Momente, in welcher Worte steckenbleiben und andere Formen von Kommunikation ins Zentrum rücken. Die Serie basiert einerseits auf Auseinandersetzungen mit der Beziehung von Trauma und Sprache, sowie auf Federico Campagnas metaphysischem Kosmos Technic Prophetic Culture: The Reconstruction of Reality, Bloomsbury 2018), in welchem die Gesamtheit des Bestehenden und des Möglichen auf eine geschlossene Sphäre der Sprache reduziert wird, absolut in der Abwesenheit eines "Außen" zu ihr. Die Texte versuchen aktiv auf Durchlässigkeiten hinzuweisen um den reduktiven und gewaltvollen Raum der absoluten Sprache zu verlassen.

prelude 6 was first iterated and exhibited as part of the group exhibition and yes I said yes I will Yes, Salon am Moritzplatz, Berlin (18.08. - 28.08.2021), curated by Luisa Kleemann and Tabea Marschall.

further iterations:
prelude 6 (in collaboration with Ludwig Schilling), Satellit, Zürich CH, 10/2021
prelude 6 (eine Handlungsvorschlag) within MAKING A BOOK IS A ROOM! A BOOK IS A ROOM, AKTIONStage, Hallesches Tor, Berlin DE, 10/2021
prelude 6 within 30 Jahre Verein Kunst Schwyz, Zeughaus Pfäffikon CH, 04/2022
prelude 6 (Eine Adaption und Übersetzung) within zentral!, Kunstmuseum Luzern, Luzern CH, 12/2022
prelude 6 (Eine Adaption und Übersetzung) within Exhibition INVITATION 1: Reading between the Lines, Cabane B*, Bern, 03/2023, curated by Ali Rose-May Monod
prelude 6 (Eine Adaption und Übersetzung) within Solo Martian M. Mächler mit Esther Vorwerk & André Veigas P., Kunstmuseum Luzern, Luzern CH, 12/2022

using allyou.net